SMTOWN PARIS 110610 - part 1 -

Den lilla altanen på vårt hotell, franska balkonger~

Tidigt på morgonen torsdagen den 9:e juli flög jag och mamma ifrån Umeå flygplats. Vi mellanlandade sedan i Riga där vi bytte flyg. Vi var framme i Paris runt halv två. Jag hade stämt träff med Josh, en 22 år gammal fanboy från USA, och vi skulle träffas i Parc du Champs de Mars (en park som ligger precis vid Eiffeltornet) klockan 17.00. Problemet var bara att det tog lite längre tid än beräknat att ta oss till vårt hotell.

Restaurangen på vårt hotell där vi åt frukost.

Hotellet vi bodde på hette Classics Hotel Bastille. Det var ganska litet, men fint och trevligt! Mamma och jag checkade in på hotellet strax efter halv fem. Då hade vi äntligen lyckats ta oss dit med tunnelbana. Vi hann åka fel en gång på vägen, men tunnelbanesystemet såg krångligare ut än det faktiskt var. Vi skyndade oss att byta om och fixa till oss lite innan vi skyndade ned till tunnelbanan igen och åkte mot Eiffeltornet.

La Tour Eiffel~, Mammas stalker-bild på några av oss. ^^

Strax före klockan 17.00 började vi närma oss Eiffeltornet. Dock hann vi inte riktigt ta in allting eftersom vi hade rätt bråttom. När vi väl kom dit hade jag ingen aning om vart jag skulle gå eller ta vägen. Allt var så STORT och det var en massa folk överallt. Det slutade med att jag fick ringa Josh och fråga vart han var. Det krävdes en del mod för att våga ringa honom. Först och främst hade jag aldrig pratat med honom innan, bara skrivit på facebook/tumblr. Dessutom var jag ju tvungen att snacka engelska. Men det gick rätt bra trots allt och jag hittade igen honom.

Förutom Josh fick jag också träffa några andra som också skulle på SMTOWN. Det var en tjej från Norge, en från Danmark, en från USA och fyra från Slovenien (om jag minns rätt haha ^^;;). Jag var rätt mycket yngre än de andra, de flesta var över 20, och det kändes lite ovant att prata engelska. Men vi hade verkligen jättetrevligt! Jag var med dem i ungefär tre timmar innan jag och mamma gick och åt middag.

Så, det var nog allt som hände under torsdagen. Jag kommer lägga upp mer bilder och videos sen! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0